Nieuw nieuws, oud nieuws

Nieuws maken en verspreiden, een belangrijk onderdeel van het marketing & communicatie werk en een mooi middel om je website up-to-date en interessant te houden. Hier vind je al het ludieke nieuws. Veel nieuwsplezier!

Dag in de Branding in maart & mei in Den Haag

20 - 02 - 2014

Liefhebbers van nieuwe muziek kunnen hun hart ophalen de komende maanden. Het Haagse Festival Dag in de Branding organiseert op zaterdag 15 maart en op zaterdag 10 en zondag 11 mei twee bijzondere edities. 

PERSBERICHT 17 februari 2014

Dag in de Branding, festival voor nieuwe muziek, in maart & mei in Den Haag

Liefhebbers van nieuwe muziek kunnen hun hart ophalen de komende maanden. Het Haagse Festival Dag in de Branding organiseert op zaterdag 15 maart en op zaterdag 10 en zondag 11 mei twee bijzondere edities. In maart aandacht voor muziek uit alle windstreken en in mei staat het Nederlandse strijkkwartet twee dagen lang in de schijnwerpers.

Dag in de Branding 31 – zaterdag 15 maart 2014
Tijdens de 31e editie van Dag in de Branding kiest het festival voor een zeer uiteenlopende programmering. Werken van Ravel, Satie en Messiaen zorgen voor een Franse rode draad, die een ontknoping vindt in de mini-opera La morte meditata van Fransman Bruno Mantovani. Muziek van Mahler en Schönberg doet de Weense fin-de-siècle-salon herleven, terwijl de Nederlandse regisseur Matthias Mooij en de Amerikaanse componist Benedict Weisser hun talenten bundelen in de spannende muziektheatervoorstelling Conversations with my mother. In de serie Symphonic Junction, zes concerten in Paard van Troje, zoekt het Residentie Orkest de muzikale en theatrale grenzen op. Met zijn Twelve angry men schreef de Australiër Brett Dean een krachtige ode aan de cello, tevens het instrument van het Duitse duo Cellolitis.

15.00 uur Nieuwe Kerk
Messiaen – Oiseaux exotiques
Messiaen – Et exspecto resurrectionem mortuorum
Residentie Orkest olv Clark Rundell | Ralph van Raat, piano

17:00 Korzo theater
Benedict Weisser – Conversations with my mother
Muzikale uitvoering: Nieuw Amsterdams Peil | Young Hee Kim en Keren Motseri, sopraan | Acteurs: Tine Cartuyvels en Bart Klever
Met teksten van: Abdelkader Benali, Oscar van den Boogaard, Herman Brusselmans, Omar Dahmani, Marcel Lenssen, Tommy Wieringa en Jibbe Willems

20:15 Nieuwe Kerk
Mahler – Pianokwartet in A
Stravinsky – Berceuse du Chat
Schönberg – Suite op. 29
Mantovani – La Morte Meditata
New European Ensemble olv Christian Karlsen
Carina Vinke, mezzo-sopraan

22:30 Paard van Troje | SYMPHONIC JUNCTION #4: Cellotape
Brett Dean – Twelve Angry Men
Maurice Ravel – Deel 1 uit het Strijkkwartet in F
Erik Satie – Trois gymnopédies
Charles Fox – Theme Love Boat
Nikolaus Herdieckerhoff – Cellolitis
Residentie Orkest o.l.v. Clark Rundell | mmv studenten Koninklijk Conservatorium | Couperus Kwartet en Cellolitis

Dag in de Branding 32 – zaterdag 10 en zondag 11 mei 2014
Een speciale tweedaagse festivaleditie zet het eigentijdse Nederlandse strijkkwartet in de schijnwerpers. Centraal staan werken van Nederlandse componisten die nooit, zelden, of in ieder geval te weinig worden uitgevoerd: Tristan Keuris, Cees van Zeeland, Peter-Jan Wagemans, Alison Isadora, Willem Jeths, Otto Ketting, Guus Janssen en Jacob ter Veldhuis. Met hun werken op de lessenaars laten het DoelenKwartet, het Matangi Quartet, het Ruysdael Kwartet en het EnAccord Strijkkwartet de compositorische rijkdom van het Nederlandse strijkkwartet horen in een programma dat special voor deze meerdaagse editie van Dag in de Branding werd samengesteld. Ook worden Different trains en het Triple quartet van Steve Reich ten gehore gebracht.

Het complete programma van deze editie is te vinden op: www.dagindebranding.nl

KAARTVERKOOP
Wij verkopen passe-partouts en combi-kaarten voor 2 of meer concerten naar keuze. ’s Avonds serveren wij voor € 20 p.p. een festivaldinerbuffet op een van de locaties.
Informatie en kaartverkoop: www.dagindebranding.nl

Dag in de Branding, het Haagse festival voor nieuwe muziek, is een initiatief van het Platform voor Nieuwe Muziek, een convenant van de Johan Wagenaar Stichting, Koninklijk Conservatorium, Korzo theater, Nutshuis, Paard van Troje, Residentie Orkest, Dr Anton Philipszaal en Theater aan het Spui. Met vier festival-edities per jaar wil Dag in de Branding de uitstraling en het profiel van de hedendaagse muziek in Den Haag versterken. Door de breedte van het aanbod aan nieuwe muziek te vergroten en de nieuwe muziek op een structurele wijze hoorbaar te maken in het cultuuraanbod van Den Haag. Tevens door minstens één keer per jaar een groot project te initiëren, dat normaliter buiten de horizon van de afzonderlijke partners zou liggen.

Noot voor redactie | Niet voor publicatie

Contactpersoon Marketing & Communicatie
Dieke van der Spek dieke@dagindebranding.nl 0624684039